Skip to content

SAPUNUL NR.1

August 22, 2011

Avand putin timp liber m-am hotarat sa fac ordine in cutiile cu sapunuri. Am gasit cateva bucatele  din primul meu sapun. Sapun de care am fost total nemultumita. Facea putina spuma, la spalare nu era mai bun decat un sapun ieftin de fabrica si nici mirosul nu-mi placea- mirosea ca un sapun de casa cu care se spala la tara rufele …cu o usoara aroma de lavanda.

Am luat o bucata si m-am spalat acum pe maini. E un sapun bine uscat si tare.  Miroase tot a sapun de casa traditional dar culmea spumeaza destul de bine si nu usuca mainile !

Am cautat reteta sa vad ce-am pus in el:   ulei de masline, palmier si ricin (nu aveam atunci ulei de cocos) peste care am turnat lesia, am adaugat rozmarin macinat, ace de brad, flori de lavanda si aromatizat cu cateva picaturi de ulei esential de tee-tre, lamaie si lavanda – cantitati prea mici ca sa se simta in sapun (acum stiu, dar atunci imi era frica sa nu pun prea mult!).  Nu l-am batut cu mixerul ci l-am amestecat cu o lingura de lemn mai mult de o jumatate de ora.  Mi-aduc aminte ca  amestecam si amestecam  si tot nu se ingrosa asa cum citisem ca se va intampla… Oricum l-am turnat destul de moale in forma  (obosisem si ma plictisisem sa mai amestec ) si l-am taiat dupa cateva zile deoarece s-a intarit cam greu.

Acum are aproape 10 luni vechime si e destul de bun.  Si la sapun o fi ca la vin  -cu cat mai vechi cu atat mai bun?  Cat o rezista un sapun fara sa rancezeasca? Vom vedea.

 

 

4 comentarii leave one →
  1. August 23, 2011 8:42 am

    Buna! Observ si eu la sapunurile mele acelasi lucru. Intr-adevar, cu cat e mai vechi, cu atat e mai bun. Se intareste bine si dureaza mai mult, chiar si spuma se intensifica. Singura problema este ca in timp se duce parfumul oferit de uleiurile esentiale, ramanand doar o aroma foaaaarte discreta. Dar astea le oprim pentru noi, nu le vindem 😛

  2. August 23, 2011 9:26 am

    Buna si tie! In primul rand iti multumesc de vizita si de comentariu.

    Sa sti ca am observat ca daca pun uleiul esential peste fulgii de ovaz usor macinati, ii las cateva zile sa se imbibe (bineinteles intr-un vas inchis) si apoi pun amestecul de fulgi cu ulei in sapun mirosul dureaza mult mai mult.

  3. August 23, 2011 8:34 pm

    Am incercat si eu smecheria asta, dar cu argila. Nu am tinut-o 3 zile ci doar cateva ore, inainte de folosire. Si intr-adevat, dureaza mai mult parfumul si este mai intens. Ma gandesc acum ca daca sta asa cateva zile are mai mare efect.

  4. August 24, 2011 7:34 am

    Ai dreptate si argila are proprietatea de a fixa uleiurile esentiale.

Lasă un răspuns

